Home » Aktualności » Wycieczka uczniów klasy Va w Bieszczady

Wycieczka uczniów klasy Va w Bieszczady

W dniach 16 – 17 czerwca 2014r. odbyła się wycieczka klasy Va – Bieszczady 2014. W poniedziałek o godzinie 7.00 uczniowie wraz z opiekunami wyruszyli na podbój naszych najbliższych gór. Pierwszym punktem było zwiedzanie Muzeum Przyrodniczo – Łowieckiego „Knieja” w Nowosiółkach, tam też spotkaliśmy się z przewodnikiem. Następnie jadąc Małą Pętlą Bieszczadzką, dotarliśmy na parking, z którego wyruszyliśmy na Małą i Wielką Rawkę (1304m n.p.m). Trasa niezbyt łatwa, ale piękne widoki na szczycie, zrekompensowały zmęczenie na szlaku. Po krótkim odpoczynku zeszliśmy do Ustrzyk Górnych, gdzie czekał na nas autobus, którym pojechaliśmy do naszego punktu noclegowego – Ośrodka „Solinka” w Bukowcu. Gdy już wszyscy zakwaterowali się, zeszliśmy na obiadokolację, następnie wyszliśmy na plac zabaw, na którym bawiliśmy się do wieczora. Po tak wyczerpującym dniu nikt nie musiał nas namawiać do ciszy nocnej – wszyscy grzecznie i szybko poszliśmy spać. Drugi dzień rozpoczął się pysznym śniadaniem o godzinie 8.00. Godzinę później wyruszyliśmy na najwyższy szczyt – Tarnica ( 1346m n.p.m). Na szlaku było dosyć ciężko, ale pogoda nam sprzyjała, przewodnik ciekawie opowiadał więc i kilometry „uciekały”. Gdy dotarliśmy na szczyt, chyba nie było osoby, która nie byłaby z siebie dumna. Widoki jakie rozpościerały się dookoła, zapierały dech w piersiach i jeszcze ten przepiękny, ogromny krzyż, przy którym modlił się nasz Św. Jan Paweł II – coś niesamowitego!! Po odpoczynku, wspólnych fotografii, wyruszyliśmy dalej – Szerokim Wierchem do Ustrzyk Górnych. Po 6 godzinnym marszu wszyscy ucieszyli się, kiedy zobaczyli autokar i mogli wygodnie usiąść. Po tak wyczerpującej trasie, gdy wróciliśmy do Bukowca, każdy z ogromnym smakiem zjadł obiad. Następnie pożegnaliśmy się i ruszyliśmy do ostatniego punktu naszej wycieczki – spacer po Zaporze Solińskiej. Do domu wróciliśmy zmęczeni, ale pełni dumy, że daliśmy radę pokonać najwyższe szczyty Bieszczadów. Polecamy wszystkim – odwiedzajcie nasze najbliższe góry!!!