Home » Aktualności » Śladami króla Jagiełły i ojca Mateusza

Śladami króla Jagiełły i ojca Mateusza

5 czerwca w piękny, słoneczny poranek klasy IV udały się na wycieczkę do Sandomierza. Po drodze z okien autokaru obserwowaliśmy krajobraz Kotliny Sandomierskiej.
Zwiedzanie zabytkowego miasta, znanego nam z filmu „Ojciec Mateusz” rozpoczęliśmy na rynku. Następnie udaliśmy się do Podziemniej Trasy Turystycznej, gdzie poznawaliśmy historię i legendy Sandomierza. Kolejno obejrzeliśmy zabytkowy ratusz, skąd dobiegały dźwięki hejnału- znanej melodii „Breve regnum”, którą ułożył mieszkający w XIV wieku w Sandomierzu Mikołaj Gomułka. Z tarasu Bramy Opatowskiej spojrzelismy na miasto i okolicę z lotu ptaka.
Wędrując śladami serialowego ojca Mateusza zwiedziliśmy także dziedziniec Collegium Gostomianum, kościół św. Jakuba z 1 poł.XIII wieku oraz kościół św. Józefa.
W Muzeum Diecezjalnym, zwanym Domem Długosza, obejrzeliśmy m.in.eksponaty związane z patronem naszej szkoły-złoty krucyfiks ufundowany przez króla Władysława Jagiełłę oraz skórzane rękawiczki królowej Jadwigi. Na trasie wędrówki ulicami Sandomierza znalazła się także katedra pw. NMP, gdzie król W. Jagiełło był 30 razy, przyjmując delegacje innych państw.
Wycieczkę zakończyliśmy na statku, którym w towarzystwie fruwających wokół mew, skąpani w promieniach słońca, wypłynęliśmy w rejs po Wiśle. W drodze powrotnej do Błażowej roześmiani i pełni wrażeń popisywaliśmy się zdobytą wiedzą i talentami wokalnymi, biorąc udział w konkursach.